fredag 11. september 2009

Golf, Snaking og selvfølgelig en fest i ny og ned!!

Da er det tid for å blogge litt igjen, etter en uke med nye strabaser her i Lille. Som kjent blir det ikke LITE fyll hver uke, så skal prøve å holde dere oppdatert på hva som har skjedd, selv om hukommelsen kanskje ikke alltid streker like langt. Men, men… Felix har blitt "DA PLACE" i Lillehammer fortida. Jeg har fortsatt ikke hvert innom brenneriet etter at fadderuken startet, selvom jeg snart burde dra å hente det nye VIP-kortet, som alle fadderne får gratis! DIGG!!! Felix har vært stappfullt nesten hver eneste kveld siden de nye studentene entret Lillehammers uteliv. Litt digg er det å kunne sette seg ned å prate med folk istedet for å måtte stappe penisen inn i øret til de som sitter ved siden av og utveksle samtaler via ejakulasjoner, noe som titt og ofte er ganske vondt for trommehinnene. Fussballbordet og biljardbordet blir flittig brukt og Ove Duesund utfordret meg for litt siden i både fussball og biljard, men gikk tapende ut av hver duell… *stolt* blir nok flere dueller utover kjenner jeg Ove rett, for en dårligere taper skal man lete lenge etter! Utover kvelden fosser Felix-pilsen som vanlig nedover halsregionen og ned til en altfor slitt lever til 23-åring å være, så hjemturen blir som regel litt utenom det vanlige. Her om dagen ble hjemturen preget av har'n nedover storgata og allsang fra "shell seven eleven" der vi møtte på en lokal gitarist, faktisk så lokal at hele familien hans ER fra smestadmoen.

Tilfeldigvis satt utenfor å spilte med stort engasjement og glede. Michael er hans navn, (se bildet) og til stor forundrelse og beundring oppdaget vi at han rett og slett burde ha fått platekontrakt, så dyktig er han. Har du en ønskesang, så kan han den. Vi drar han med oss på nach, mens tonene til tenacious d runger ut over fåberggata. Så fornøyd er vi over hans prestasjoner at vi har invitert han til å spille live på Ølfesten på Bingon som foregår om ca. en 2 ukers tid. Samtidig som tonene runger utover fåberggata "snaker" Stian Karlsen og jeg oss mot nachet. Ordet "snaker" (som i engelsk uttale, altså "sneiker") kommer selvfølgelig fra spillet metal gear solid 4, som vi har blitt hekta på alle sammen. Så å snake seg hjemover vil si å løpe 10 meter, kaste seg ned i grøfta og ligge helt stille i håp om at ingen ser deg i det man går forbi. Hvis man klarer det, noe som er ganske umulig har vi funnet ut, vinner man! En lek som faktisk er ganske underholdene.. I fylla vel å merke.

Tradisjonen med å spille golf på fredager har vi selvfølgelig holdt på. SE VIDEO ØVERST PÅ HØYRE SIDE! Finn, Magnus og meg selv har vært å spilt de 2 siste fredagene, senest i dag. Fantastisk artig å dælje ballen inn i et lærret. Prestasjonene blir veldig varierende noe som dere kan se på videoen jeg har lagt til på siden, men gøy er det uansett. Magnus har vist et enormt talent til nybegynner å være, med en fantastisk stabil sving, selvom det selve estetiske ved den har stort forbedringspotensiale, så går ihvertfall ballen rett, og over 100 meter i nesten hvert eneste slag. Noe som er et stort irritasjonsmoment for både Finn og Eivind, som titt og ofte drar slagene ut mot ørkenen hvor vi må droppe kula. Magnus vant faktisk over både meg og Finn i hans aller, aller, ALLER, første runde med golf. Way to go Magnus! *Magnus jubler*, men i dag gikk ikke andrerunden hans helt etter planen, som dere kanskje ser på videoen, så hadde det ikke vært for hans gode anger management så hadde jeg nok ikke hatt med meg alle golfkøllene hjem igjen. Finn dro til med dagens lengste slag på 213 meter med driveren, med en speed inn i lerretet på hele 217 km i timen… fantastisk bra treff der Finn! Fikk forresten streng beskjed av Finn å beklage hans bergensdialekt under mitt slag da det høres ut som han er i en heftig sex-scene hvor ejakulasjonen ikke skjer helt som planlagt. I dag gikk første runde til Finn, mens Eivind tok igjen for sin forferdelige første runde og vant andre. Mens Magnus kom på henholdsvis andre og tredjeplass. Neste gang drar vi med oss Stian Karlsen i tillegg, som har grønt kort og som vi har store forventninger til. Golf er fett!! så det er garantert ikke siste gangen vi drar dit, mildt sagt… nå har vi funnet ut at det koster 50 kroner per PERSON før 16 og 200 kr. per SIMULATOR etter kl. 16 så er man fire personer koster det like mye. Derfor har vi nå muligheten til å spille senere på kvelden, noe vi garantert kommer til å utnytte oss av :D..

Jobbingen med Bingon tar aldri slutt, og i dag er det duket for allmenKVISS! Forrige uke var det Heidi som var Quizmaster, og overraskende var det ikke at det da ble mye bærums/se og hør spørsmål, som f.eks. hvor man personer bor i Bærum? Når forlovet Prinsesse Madeleine seg og når ble det offentliggjort osv… så en regel til neste gang.. ha alltid med et par jenter på laget. I morgen kommer "SUPERFAMILY" på besøk til Bingon, og jeg har hørt at de er kåret til et av norges beste liveband, så forventningene er høye. I vakta skal blant annet Ørjan, Svein, Stian og meg selv jobbe, så det blir nok en bra kveld tenker jeg!

På bandfronten går det susende, vi har fått ny trummis igjennom Eimund. Han har nå spilt trommer i 2 uker og viser allerede gode tendenser! Mitt digitale trommesett er flyttet hjem til han så han får øvet. En så fantastisk treningsiver som han har skal man lete lenge etter. Han sitter faktisk å øver 4 til 5 timer hver eneste dag. Fantastisk! Ny vokalist har vi også fått inn i bildet! En av de nye i film og fjernsynsvitenskap. Kristoffer. Han har en fantastisk kul stemme, lignende Kings of Leon! Akkurat det vi så etter!! Så vår nye sang "Popcorn in my sofa" har nå blitt enda bedre enn den var! Vi har også fått en ny bassist.. en som jobber på portalen, så neste øving blir vi fullt band og det gleder jeg meg sinnsykt til! Dette året kommer til å bli bra musikkmessig også. Nye sanger er allerede på gang, og kvaliteten er overraskende bra! Vi øver nå opp mot bandkvelden som skal foregå på Bingon, selfølgelig, i slutten av november. Vi gleder oss! Skal prøve å få filmet litt mer av denne enn vi fikk gjort forrige gang!

Nå har vi kommet til kjøkkentabberseksjonen i vår lille blogg. Som kjent går det ikke alltid som planlagt når to gutter med en gjennomsnittsalder på 21 og et halvt, står på kjøkkenet. For å svare Nicklas på hvordan jeg klarte å smelte brødristeren, så skulle jeg lage århundrets beste biff, med min nye stoooore fine grillpanne. Det jeg ikke var oppmerksom på, var at brødristeren hadde klegget seg innpå og stod inntill panna. Så dermed med en panne på 250 grader så levde den ikke lenge. Eller rettere sagt vi fikk reddet den såpass at den fungerer, men den lever med et stoort arr i siden. I går var jeg og Magnus ned på Jernia og handlet inn en stor og flott ny blender. Da vi kom hjem lagde vi smestadmoens fantastiske milkshake, som er en blanding av sjokaldepulver, melk og vaniljeis, med en god dærsj med snærk på toppen. Vi måtte selvfølgelig gjenta bedriften i dag da vi kom hjem fra golfen, og smart som Magnus er setter han på blenderen uten lokk!!! *rister på hodet* Kort sagt så førte dette til at vi måtte vaske taket… sitat Magnus "jeg ville bare se hva som skjedde". Så forhåpentligvis er det siste gang dette skjer, men man kan aldri vite, så gode og habile kokker som vi er!

Som dere kanskje har hørt er penthouse på randen av utryddelse, da den skal selges videre. De har jo fått ny leilighet å bo i, som kanskje har et bra potensiale, skal ikke uttale meg så mye om det siden jeg ikke har sett det, men synd at vi mister penthouse! Det var jo tross alt der vi fikk vår beste og lengste latterkrampe i fjor da Tord klarte bragden med å gå på vinduet! Forhåpentligvis blir det en ny mansion og shille i snart. Både jeg, Svein, Magnus og Stian er på utkikk etter en ny mansion og fant ett nytt sted som vi nesten var på vei til å få, men utleieren hadde allerede leid ut det ene rommet og da ble det dessverre uaktuelt for oss..


Jaja, det var el alt for den gang! Hope you've all enjoyed the ride!


E out!


1 kommentar: